по вивченню організації роботи на уроках фізичної культури з дітьми, які за станом здоров’я віднесені до спеціальної медичної групи
Мета: Перевірка організації роботи на уроках фізичної культури та в позаурочний час з дітьми, які за станом здоров’я віднесені до спеціальної медичної групи, виявлення системи роботи чи досвіду роботи вчителя з поліпшення фізичної підготовленості учнів, навчально-матеріальної бази спортивних залів та інших приміщень, пристосованих для проведення уроків фізичної культури та оздоровчої фізкультури.
Методологічний інструментарій вивчення стану викладання:
Бесіди з адміністрацією школи, вивчення шкільної документації; спостереження, співбесіда з учителями та учнями; аналіз, самоаналіз уроків.
I. Робота з адміністрацією
1.Вивчення шкільної документації:
-навчального, річного плану, місце предмета «Фізична культура» в ньому;
-організація роботи по проведенню поглибленого медичного огляду школярів, форма контролю, висновки;
-накази про зарахування учнів до спеціальної медичної групи;
-заходи адміністрації, спрямовані на забезпечення охорони праці та здоров’я дітей СМГ на уроках фізичної культури та в позаурочних та позакласних заходах;
-відвідування та аналіз уроків, позакласних заходів адміністрацією школи;
-наявність листків здоров’я у журналах;
-ефективність рекомендацій адміністрації.
2.Кадрове забезпечення викладання предмета (ПІП учителя, фах, стаж, категорія).
3.Розгляд результатів організації роботи на уроках фізичної культури та в позаурочний час з дітьми, які за станом здоров’я віднесені до спеціальної медичної групи, на засіданнях педради, методичному об’єднанні, нарадах при директорові, наявність наказів з цих питань.
4.Прийняття управлінських рішень та їх виконання.
5.Методична робота з учителями:
-ознайомлення з програмно-методичним забезпеченням;
-самоосвіта учителя.
II. Навчально-матеріальна база
Місце проведення занять: спортзал, майданчик, кімната оздоровчої фізкультури (розміри, обладнання, санітарний стан). Відповідність спортивного залу. Положенню про спортивний зал.Наявність спортінвентаря.
III.Робота з учителем
1.Співбесіда за програмою та календарно-тематичним плануванням, нормативними документами.
2.Вивчення особистої документації вчителя:
-наявність календарних планів, поурочного планування;
-ведення класних журналів, виконання рекомендацій МОН України, дотримання єдиного орфографічного режиму;
3.Вивчення рівня педагогічної культури вчителя:
-професійний рівень;
-методичний рівень;
IV.Відвідування 1-2 уроків у кожного вчителя, який працює з дітьми даної категорії:
-вивчення рівня самоосвітньої компетентності учнів та вчителя;
-аналіз уроку фізкультури: щільність уроку, фізіологічна крива.
-вивчення педагогічного стилю вчителя на уроці.
V. Робота медичного працівника
-наявність медичного працівника (ПІП, фах, навантаження, режим роботи).
-контроль за організацією та проведенням уроків фізичної культури, позакласних та позашкільних заходів з дітьми, які за станом здоров’я віднесені до спеціальної медичної групи, відвідування уроків, їх аналіз, наявність документації;
-розбивка учнів на групи: основна, підготовча, спеціальна. Контроль переводу з групи в групу;
-наявність журналу медобслуговування спортивних заходів;
-санпросвіта з учнями;
-аналіз захворюваності учнів у школі.
Методист КМНМЦ А.Ю.Кошляк