ПАМ’ЯТКА по вивченню стану викладання фізичної культури Мета: вивчення рівня реалізації Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти; виявлення системи роботи вчителя, його досвіду; створення умов для формування в учнів ціннісних орієнтацій щодо культури здоров’я і здорового способу життя; використання нових форм та методів в навчально-виховному процесі; надання методичної допомоги учителю; ефективності роботи методичного об’єднання (кафедри) вчителів, навчально-матеріальної бази спортивної зали. Методологічний інструментарій вивчення стану викладання: бесіда з керівником школи, вивчення шкільної документації, моніторинг навчальних досягнень учнів, аналіз та самоаналіз уроків, бесіда з учителем та учнями, відвідування уроків, спостереження.
I. Робота з адміністрацією 1. Вивчення шкільної документації: • навчального, річного плану, місце предмета в ньому; • ознайомлення з програмно-методичним забезпеченням уроків фізичної культури; • забезпечення охорони праці в процесі викладання фізичної культури; • відвідування та аналіз уроків, позакласних заходів адміністрацією школи; •вивчення педагогічного стилю учителя, системи його роботи адміністрацією школи; • ефективність рекомендацій адміністрації. 2. Кадрове забезпечення викладання предмета. 3. Розгляд результатів стану викладання предмета на засіданнях педради, методичному об’єднанні, нарадах при директорові, наявність наказів з цих питань. Прийняття управлінських рішень та їх виконання. 4. Методична робота з учителями: • діагностування учителів; •участь педагогів у методичній роботі різного рівня (всеукраїнського, обласного, міського, шкільного); • індивідуальна тема самоосвіти, зв'язок з міською проблемою, актуальність, термін роботи над темою та результативність; • участь учителів у проведенні предметних тижнів, курсів, ярмарках педтехнологій. II. Навчально-матеріальна база 1. Наявність спортивного залу, його відповідність Положенню про спортивний зал. 2. Робота вчителя по оснащенню спортивного залу, наповнення дидактичним та роздатковим матеріалом, засобами сучасного контролю за процесом навчання школярів. 3. Забезпеченість кабінету та бібліотеки спеціальною літературою: довідники, фахова література з методики викладання; посібники щодо вивчення окремих розділів програми, фаховими підписними виданнями.
III. Робота з учителями 1. Співбесіда за програмою та календарно-тематичним плануванням, нормативними документами. 2. Вивчення особистої документації вчителя: • наявність календарних планів, поурочного планування; • ведення класних журналів, виконання рекомендацій МОН України щодо кількості контролів із фізичної культури та оформлення їх запису; дотримання єдиного орфографічного режиму; • організація процедури проведення контрольних нормативів; • наявність планування позакласної роботи з предмета. 3. Вивчення рівня педагогічної культури вчителя: • стаж роботи, кваліфікація; • професійний рівень (організаційно-методичний рівень уроків, творчість у
роботі, результативність); • методичний рівень (методична тема та її актуальність, шляхи її реалізації,
форми звітності, обмін досвідом з колегами, методичні розробки,
публікації); • позакласна робота вчителя.
IV. Відвідування 3-5 уроків у кожного вчителя і позакласних заходів з метою • вивчення рівня самоосвітньої компетентності учнів та вчителя; • відповідність рівня навчальних досягнень учнів програмним вимогам; • вивчення педагогічного стилю вчителя на уроці.
V. Робота медичного працівника • наявність медичного працівника (ПІП, фах, навантаження, режим роботи). • контроль за організацією та проведенням уроків фізичної культури, позакласних та позашкільних спортивно-оздоровчих заходів з дітьми, відвідування уроків, їх аналіз, наявність документації; • розбивка учнів на групи: основна, підготовча, спеціальна. Контроль переводу з групи в групу; • наявність журналу медобслуговування спортивних заходів; •санпросвіта з учнями; • аналіз захворюваності учнів у школі.
Методист КМНМЦ А.Ю.Кошляк
Джерело: http://percha-shodunka.ucoz.ru/publ/dokumenti_nmc_upravlinnja_osviti/listi/pam_jatka_po_vivchennju_stanu_vikladannja_fiz |